Prijateljsko ćaskanje i rukovanje na pauzama na konferencijama kao i poslovno druženje na zabavi i sve u vezi ličnih kontakta doprinosi jedinstvenoj atmosferi koja povezuje učesnike i posetioce, zar ne? Ali, pandemija koja je trajala od kraja 2019, pa sve do 2022. godine naučila nas je globalno da više pažnje posvetimo virtuelnim događajima.
Mnogi organizatori virtuelnih (online) događaja pronašli su prednosti u tehnologiji video konferencija, predavanja ili vebinara, ali učenje kako da virtuelni događaj učine interaktivnijim predstavljalo je veliki izazov pogotovu u početku. Ipak,
Kreiranje video transkripcije može pomoći da izvučete maksimalno iz okupljanja na mreži.
Kako je potražnja za virtuelnim događajima rasla, a ni danas taj trend ne jenjava, postalo je jasno da je nastala potreba da se simulira buzz i interaktivnost među učesnicima. Platforme za virtuelne događaje poput 6Connek porasla je za 1000% nakon početka pandemije. Slično tome, platforma Zoom je porasla sa 1,4 milijarde u decembru 2021. na skoro 1,7 milijardi u februaru 2022. jedinstvenih korisnika (izvor: Forbs)
Koji su načini da virtuelni događaj bude interaktivniji i bolji za sve učesnike
1. Uključite sesije “Pitanja & Odgovor” (Q&A) uživo
Uključivanje sesije Q&A (pitanja i odgovori) uživo u vaš virtuelni događaj pomaže da se uvede red u kada su u pitanju pitanja i oggovori učesnika koji žele da nešto pitaju predavače, goste ili organizatore. Takođe, istovremeno podstičuću aktivno učešće svih. To eliminiše haos desetina, stotina ili hiljada ljudi koji istovremeno komentarišu i nadmeću se za pažnju panelista. Uz sesiju “Pitanja i odgovori” uživo možete lako odrediti prioritete i obratiti se publici na najvažnija pitanja.
2. Sprovodite ankete
Još jedan način da posetioci ne prespavaju vaš onlajn događaja ili se odjave sa njega je kreiranje zabavnih anketa uživo. Glasanje ne mora biti o bilo čemu suviše ozbiljnom – možete zamoliti publiku da oceni različite stavke na dnevnom agendi događaja, na primer. Takođe, možete pozovite učesnike da daju mišljenje o temama diskusije ili glavnom obraćanju. Dok ljudi glasaju, rezultati se mogu prikazati u realnom vremenu. Ankete uživo su zabavan način da oživite virtuelni događaj i povećate raspon pažnje publike.
3. Izaberite pravog moderatora
Lice vašeg moderatora će biti blizu i vidljivo svima, pa je zato važno da on ili ona bude prijatnog izgleda, optimističan, jedinstven i zanimljiv jer će privući više pažnje učesnika. Oni takođe mogu da podstaknu angažovanje učesnika tako što će odgovarati na pitanja i komentarisati ankete uživo i reagovati na komentare u chatroom-u.
4. Vodite računa o trolovima
Sposobnost ljudi da se međusobno angažuju na daljinu na virtuelnim javnim forumima dovela je do sajber maltretiranja i trolovanja. Dakle, kada razmišljate o načinima da virtuelni događaj učinite interaktivnijim, trebalo bi da osigurate da trolovi ne upropaste iskustvo svima. Uvredljiv govor zvuči loše i sigurno ga ne želite, a to je posebno vidljivo kada posle događaja dobijete transkripciju video zapisa. Da biste održali dobru atmosferu tokom vašeg onlajn događaja, imajte „kodeks ponašanja“, akcioni plan i tim koji će ga sprovoditi i moderirati postupak.
5. Uključite interaktivne igre, takmičenja i cene
Možete da poboljšate interakcije uživo tokom svog virtuelnog događaja tako što ćete postaviti izazove koje će vaša publika zabavljati rešavajući. Dozvolite im da učestvuju ne samo svojim ušima ili očima, veća, na primer igranjem mini-igara sa nagradama za pobednike. Sve što ih izaziva da razmišljaju, pod uslovom da nije previše komplikovano, može učiniti događaj zanimljivijim i “držati” njihove oči prikovane za ekran od početka do kraja. Jednostavni zadaci koji uključuju slike i tekst takođe mogu pružiti zabavno iskustvo učenja u bilo kom virtuelnom okruženju.
6. Obezbedite komunikaciju u realnom vremenu
Komunikacija u realnom vremenu između publike i organizatora poboljšava angažovanje tokom onlajn sastanaka uživo. Pomoću virtuelnog ćaskanja, pojedinačni gosti mogu da u „DM“ pisati relevantnim osobama, postavljaju pitanja i dobijaju direktne odgovore. Takođe možete imati sobe za ćaskanje u kojima se članovi publike sa sličnim interesovanjima mogu okupljati i deliti ideje.
7. Implementirajte virtuelno umrežavanje
Čak i u fizičkom svetu, glavno obraćanje ili zabava nisu jedino atraktivne na skupovima. Ljudi često traže više, kao što je društveno ili profesionalno umrežavanje. Takođe, postoji dobar razlog da obezbedite ove pogodnosti u svom virtuelnom događaju. Da biste primenili virtuelno umrežavanje, počnite tako što ćete otkriti ko dolazi na vaš događaj – napravite imenik učesnika. Takođe, omogućite učesnicima da kreiraju sopstvene profile ili privatna virtuelna okupljanja kako bi se međusobno angažovali van glavnog događaja.