Savremene tehnologije, a pre svega internet su, kao što verovatno već znate prvobitno stizale na univerzitete i tu pronalazile svoju primenu, pa tek onda u poslovnom svetu i u životu “običnih” korisnika. Njihova primena u velikoj meri štedi vreme i sprečava, ili barem umanjuje neproduktivnost, a to je bitno i profesorima i studentima, zar ne?
Studenti moraju da žongliraju između studiranja, porodice, karijere i druženja, dok profesori fakulteta treba da iskombinuju offline i online nastavu, konsultacije, rad na više fakulteta, pisanje stručnih članaka, radova i literature, kao i da imaju svoj privatan život. Balansiranje svih ovih faktora je dovelo do toga da akademski svet i danas ima potrebu za tehnologijom i raznim tehnološkim uslugama više nego ikad koje olakšavaju učenje, predavanje, pisanje radova. Jedna od tih tehnoloških usluga koja je postala spas za studente i predavače jeste usluga akademske transkripcije.
Transkripcija olakšava pregled istraživačkog materijala
Studenti univerziteta moraju najmanje jednom da završe istraživački projekat tokom svojih akademskih studija, a ti projekti često uključuju intervjue ili grupne sesije sa puno audio ili video materijala. Nažalost za takve snimke je često potrebno puno vremena i koncentracije kako bi se pregledali i analizirali. Tada je potrebno detaljno preslušati i transkribovati snimljene zapise i istaći ključne detalje. Proces gotovo uvek traje dugo, jer se snimci moraju neprekidno premotavati da bi se dobili važni detalji. Pored toga, postoji mogućnost neispravnosti i izostavljanja kritičnih informacija tokom transkripcije.
Delegiranje transkripcije akademskih materijala će vam ostaviti vremena da se koncentrišete na važniji akademski rad, kao što su prikupljanje i analiza podataka.
Transkripti kao vredan alat za učenje
Predavači često snimaju svoja predavanja, seminare i rubrike pitanja i odgovora. Kada se ovi snimci transkribuju, postaju lakši za pregled i prirpemu za nastavu. Neki profesori moraju da drže predavanja na više mesta i offline i online. Takođe, imajući transkribovane akademske beleške datom predmeta, predavačima je lakše da ih podele sa studentima u različitim školama gde pohađaju isti predmet.
Transkribovani akademski materijali su takođe korisni:
- studentima sa oštećenim sluhom,
- studentima koji fizički ne mogu da pohađaju nastavu i
- onima kojima je teško da prate govor predavača (na primer, jer im to nije maternji jezik).
Kada sve ovo uzmemo u obzir vidimo da akademska transkripcija ima brojne prednosti za studente, predavače i fakultete. Studenti mogu lako pregledati istraživačke materijale za svoje radove i pratiti online nastavu. Predavači mogu lako da podele svoje materijale za učenje sa studentima.